Trip 3: Menimi Eiland

29 september 2018 - Sint-Oedenrode, Nederland

26-09-2018 * 28-09-2018

We moesten om 08:00 verzamelen bij ’t Vat. Vanuit daar gingen we met een busje naar Atjoni, met de boot gingen we verder naar het Menimi eiland. We waren in totaal ongeveer 6 uur onderweg. We komen aan en daar kregen we een huisje toe gewezen en kregen we even vrije tijd om te zwemmen in de Soela (zo noemen ze het riviertje daar). Rond 2 uur ging de bel dat we moesten komen eten. We kregen rijst met kip, daarna mochten we weer lekker in de Soela zwemmen en hebben we een praatje gemaakt met de andere reizigers.

Om 08:00 ging de bel voor het ontbijt, alleen we waren al wakker voor de bel want een man vond het nodig om de hele nacht te snurken.

Om 10:00 gingen we een dorpswandeling maken door het binnenland, we kwamen langs de huisjes van die mensen. Ze leggen kleren op de grond om ze te laten drogen, kinderen spelen tevreden met een boterham zakje en zand, vis laten ze uitdrogen in de zon, moestuintjes en zijn tevreden met alles. Hoe mooi is dat om te zien! Verder kwamen we langs een basisschool en medisch centrum.

Om 17:00 gingen we naar een andere Soela, waar een strekte stroming was, daar mochten we relaxen en kregen we drinken/ loempia’s.

Om 20:00 kregen we bami met kip, komkommer en tomaat.

Om 21:30 begon de culturele avond, daar kwamen vrouwen van een ander dorpjes dansen voor ons. We kregen verschillende dansen te zien, natuurlijk hebben wij ook even geprobeerd om mee te doen.. Maar of dat goed ging hmm…. Dat vul zelf maar in..

We liepen naar de culturele avond, daar kwamen de zonen van de eigenaar tegen, ik zat die jongens op te naaien dat ze kaaimannen moesten gaan zoeken zodat ze die een vast kon houden.

En jahoor, ineens horen we: Britt kom is! We kwamen aan lopen en eens van de jongens had een kaaiman in zijn hand, we vroegen de jongens of wij die ook mochten vast houden. Dat mocht gelukkig! Weer een dier die we kunnen afkruisen op onze bucketlist!

De laatste dag hadden we weer ontbijt in de morgen en gingen we daarna de jungle in voor een boswandeling. Daar kwamen we een aapje tegen en schildpadden. Ook hebben we een tweelingboom, liaan en een schildpaddenliaan gezien. De gids heeft ons ook uitgelegd hoe je een dak maakt van bladeren en welke je daar allemaal voor nodig hebt.

Ons tripjes op Menimi zat er al weer op.. Waarom gaat het zo snel?

We gingen met de boot terug naar Atjoni, daar werden we weer met de bus terug gebracht naar ’t vat. Onderweg kwamen we ook nog de Browns berg tegen, maar daar gaan we nog heen!

We hebben weer volop genoten!!

1. Adrienne:
    1 oktober 2018