Trip 5: Fredberg

5 november 2018 - Sint-Oedenrode, Nederland

Trip 5: Fredberg 🕷🌴⛰

02-11-2018 * 04-11-2018

Samen met 2 huisgenootjes zijn wij vrijdagochtend om half 8 naar de Henkckaaronstraat gegaan, waar we werden opgewacht door de gidsen en de andere reisgenoten die mee met ons naar de Fredberg gingen. We vertrokken om half 9 met een bus naar de Fredberg het was 3 uur rijden maar met een paar tussenstops was het al snel 6 uur rijden. We hadden er veel zin in dus de busrit was erg gezellig en maakte we kennis met de gids Ralf.

We werden eerst afgezet op het basiskamp waar we de 2de nacht zouden gaan slapen maar met een zware tas de berg beklimmen is natuurlijk niet heel fijn dus konden we wat spullen achterlaten. We hebben lekker geluncht ( nasi met kip en groente) daarna mochten we weer het busje in en die heeft ons afgezet bij het begin van de Ralfberg (zo noemde hij dat zelf). We waren er klaar voor en de lange tocht van 2.5 uur kon beginnen.

Op het begin toen we de Ralfberg gingen beklimmen viel het nog mee en wat was het mooi om een keer echt zo lang de jungle in te lopen maar wel heeel erg warm. Na ongeveer 2 uur gelopen te hebben stopte we even om wat te eten een klein koekje voor de suiker en Ralf vertelde ons dat het klimmen nu echt ging beginnen nu moesten we dus omhoog om op de Fredberg te komen. Wat was dat zwaar.

Maar eenmaal op de berg. Kwamen er op een soort kampje die ze zelf gebouwd hadden waar we s ’nachts gingen slapen. We moesten onze spullen neer zetten en gingen meteen naar het punt van het uitzicht. Wat was dat mooi. Zoiets zie je echt niet vaak. Daarna gingen we ook nog aan de andere kant van de berg kijken want daar had je ook mooi uitzicht. Toen was het al weer tijd voor het avond eten we gingen lekker Roti eten.

Toen zijn we naar het uitkijkpunt gegaan en hebben we met z’n 4e naar de prachtige sterrenhemel gekeken en gezellig geklets. Toen was het voor ons hoogtijd om te gaan slapen in  onze hangmatten en de volgende ochtend om kwart over 6 weer op te staan voor de zonsopgang ook al hadden we niet veel geslapen in de hangmatten. We gingen daarna lekker ontbijten en mochten nog even genieten van het uitzicht wat was het mooi en eigenlijk wilde wij echt nog niet weg.

De weg terug was erg zwaar. We moesten alles wat we de berg opgelopen hadden nu ook weer aflopen. Het was erg vermoeiend en toen was ook nog onze rugzak kapot gescheurd. Na 2.5 uur waren we weer benenede en zouden we met de bus terug gaan naar het kamp maar er was geen bus. We hebben nog een uur op de bus zitten wachten en wat hadden we het warm.

Terug op het basiskamp kregen we lekker macaroni en hadden we daarna tijd om zelf te chillen. Wij zijn even bij het water gaan zitten en hadden een huisje geclaimd met z’n 4e. daarna zijn wij met z’n 4e met de kok op het kamp gebleven toe wel de rest een wandeling maakte en hebben wij visjes gevangen en gezellig een spelletje gedaan en even uitgerust op de ligbedjes, maar op het kamp was een boskip als huisdier dat ineens uit een dode hoek op Eline haar benen sprong dat was even schrikken. toen iedereen terug kwam zijn wij lekker gaan eten van de bbq. Toen hebben we de visjes gefrituurd. Toen nog even naar de mooie sterrenhemel gekeken hier en toen was het voor ons wel weer tijd om lekker te gaan slapen na een korte nacht in de hangmat.

De volgende ochtend werden we rond 8 uur wakker geroepen door Kim, want Kim zag een spin lopen die ze graag eens wilde vast houden. Dus wij een gids geroepen om te vragen of hij die spin wilde pakken. Hij vertelde dat dat niet lukte en liep weg, maar daar laat Britt niet toe. Ze is met een blaadje de spin gaan vangen met resultaat. Daarna hebben we ontbeten en mochten we chillen tot half 3 we hebben lekker in het riviertje gelegen, gekanood rond 12 uur was het tijd om weer te lunchen we kregen soep met rijst, gehaktballen en groente. Toen hebben we tot 2 uur nog lekker even geslapen en daarna onze spullen gepakt en zijn we naar huis gereden het was een erge gezellig busrit met muziekje en kletsen.

Wat was het weer een gave trip en hebben we genoten. We kunnen het uitzicht niet meer uit onze gedachtes zetten, zo mooi was het!🤩