Stage

5 november 2018 - Sint-Oedenrode, Nederland

Stage 🤱🏼👶🏾👶🏿

Wat hebben wij het toch ontzettend naar ons zin op stage! Gelukkig staan we nu dan eindelijk allebei op een vaste goed: Eline staat bij de 2 jarige en Britt staat op de 1 jarige. Af en toe begint Eline voor een half uurtje mee bij de 1 jarige 😊

Hoe gaan wij eigenlijk naar stage?

Wij vertrekken elke ochtend met de bus naar stage 🚌

Wat doen wij nou eigelijk op stage.. 🧐

Eline:

S’ochtends beginnen wij met het zingen van liedjes en mogen de kinderen even vrij spelen met de blokken, puzzels. Dan gaan we rond 9.00 uur boterhammen eten en daarna worden de luiers verschoont! Als dat gebeurt is gaan wij of met de kinderen naar de tv ruimte, mogen ze tekenen of naar de grote hal. Om 10 uur is het tijd voor een warme maaltijd alle kindjes zitten aan tafel en krijgen of eten van het kinderdagverblijf of eten van thuis. Als alle buikjes vol zitten is het tijd om te gaan baden (douche is dat hier) dan is het 12.00 uur en worden sommige kinderen opgehaald de andere gaan lekker slapen! Rond half 3 is iedereen weer wakker aan het worden en krijgt iedereen of chips of ook genoemd ‘koek’ of yoghurt! En dan is het half 4 en voor mij tijd om naar huis te gaan.

Britt:

Ik ontvang als eerst om 08:00 alle kinderen op mijn groep samen met een leidster die mee op de groep staat tot dat de vaste leidster Tante Lena komt om 09:00.

08:00 kinderen ontvangen

08:00-08:30 Zingen/ bidden

08:30-09:00 Eten & drinken + pempie (Pamper) verschonen

09:00-10:00 Vrij spel, dan overleggen Tante lenen en ik samen of we naar de TV-ruimte gaan, dat we in de grote zaal gaan spelen of gewoon in het lokaal blijven

10:00-10:15 Nog even in het lokaal spelen en pempie checken

10:15-10:45 Warm eten: Rijst- met bonen worst bijvoorbeeld. Als ouders niet betalen voor eten dan krijgen ze eten van thuis mee

11:00 Baden, (Als ze om 14:00 worden opgehaald baden ze niet!) dat betekent dat de kinderen onder de douche zich even gaan afspoelen en dan nieuwe kleertjes aan, als ze hebben gebaad dan krijgen ze de fles en gaan ze slapen!

Tussen 12:00-14:00 worden er sommige kindjes opgehaald!

13:30-14:00 De kindjes worden wakker en krijgen ze yoghurt/koek/beschuit, maar net wat de ouders mee geven.

14:30-18:00 Vrij spelen in eigen groep