Trip 4: Bigi Pan

14 oktober 2018 - Sint-Oedenrode, Nederland

Trip 4: Bigi Pan

12-10-2018 * 13-12-2018

Om 08:00 moesten we verzamelen bij SUforyou om met de trip te beginnen naar Bigi Pan, vanuit daar gingen we met een bus naar Nickerie. Toen we aankwamen in Nickerie gingen we met de boot verder naar ons verblijf, ondertussen hebben we een aantal vogels gespot. We kwamen aan bij ons huisje, dat stond op palen in het water. We hebben een kamer uitgekozen en onze spullen neergezet. We gingen met een paar meiden kajakken, naar het ander huisje. Eline en ik waren al snel klaar met kajakken want het bootje deed niet wat we wilde en kwamen niet vooruit. Een uurtje later gingen we het water weer op om flamingo’s/ vogels en de zonsondergang te spotten. Hij vertelde over de vogels en waarom sommige vogels rood waren. De rode vogels zijn rood omdat ze krabben eten. We gingen terug naar ons verblijf en daar kregen we lekkere zoute soep met kip/ groenten. Toen we hadden gegeten gingen wij op kaaimannen toch: we hebben heel veel baby kaaimannen gespot en een wat grotere kaaiman. Ook hebben we een baby slang gezien, die zat in de boom verstopt. We keerde weer terug naar ons verblijf waar een lekkere meloenencocktail op ons stond te wachten.. Gezellig avond gehad!!

We hebben de avond afgesloten met een mooie sterren hemel en zijn de volgende ochtend begonnen met een mooie zonsopgang! Wat was dat mooi!!

Naar de zonsopgang kregen we een lekker ontbijtje, daarna mochten we een paar uurtjes uitrusten. Na het uitrusten zijn we weer even bij de flamingo’s gaan kijken en door gevaren naar het midden van het meer. Daar mochten we een moddergevecht houden.. Daar zeggen wij natuurlijk geen nee tegen! + we kregen er een mooie schone huid voor terug J

Toen hebben we een lekker lunch gekregen met bami/rijst met groente/kip, daarna hebben we onze spullen gepakt en zijn we weer terug gevaren naar Nickerie en met de bus terug naar Paramaribo gegaan.

1. Adrienne:
    14 oktober 2018
    Weer een leuke ervaring gezien jullie verhaal
  2. Corrie:
    15 oktober 2018
    Klinkt allemaal zeer relaxt (na het ontbijt een paar uurtjes rusten hahaha). Lekker eten en weer mooie ervaringen opgedaan. Goed bezig Britt. Opa en Corrie
  3. Coby wouters:
    15 oktober 2018
    Leuk hoor mooi ervaring
  4. Oma:
    24 oktober 2018
    britt wat een mooi verhaal jullie hebben lekker ge eten en met modder gespeeld vele groetjes van opa en oma